translation

Σάββατο, 9 Μαρτίου 2013

Λευκό ή Μαύρο Ψωμί για τα Παιδιά;

Pin It Στα περισσότερα παιδιά ηλικίας 3-6 ετών αρέσει το ψωμί και συνεπώς οι γονείς το χρησιμοποιούν στο πρωινό, στο κολατσιό τους ή και σαν συνοδευτικό με τα κυρίως γεύματα. Η κατανάλωση ψωμιού ενδείκνυται σε αυτές τις ηλικίες καθώς τα παιδιά χρειάζονται 6 μερίδες την ημέρα προϊόντων δημητριακών. Το εύλογο ερώτημα που γεννάται είναι  αν θα πρέπει οι γονείς να προτιμούν το λευκό ή το ψωμί σίκαλης (ή ολικής αλέσεως) για τα παιδιά τους. Μελετώντας τη θρεπτική αξία των 2 διαφορετικών ειδών ψωμιού, παρατηρούμε ότι η περιεκτικότητα τους σε κάποια θρεπτικά συστατικά έχει μικρές διαφορές:
Θρεπτικά συστατικά ανά 30 γρ. (1 φέτα)
Λευκό ψωμί
Πολύσπορο
Σικάλεως
Oλικής αλέσεως

Θερμίδες
70
79
61
68

Yδατάνθρακες (γρ.)
14
17
13
13

Πρωτεΐνες (γρ.)
2
2,9
2,3
2

Λιπαρά (γρ.)
1
0,4
0,3 >/td>
0,7

Φυτικές ίνες (γρ.)
0,6
1,7
0,7
2

Nάτριο (mg)
194
182
139
142

Μεγάλες διαφορές παρατηρούνται στην περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και ασβέστιο, με το μαύρο ψωμί να υπερτερεί. Επιπλέον το μαύρο ψωμί είναι πιο πλούσιο σε βιταμίνη B6, βιταμίνη Ε, μαγνήσιο, φυλικό οξύ, χαλκό, σίδηρο και ψευδάργυρο.
Το ψωμί σικάλεως και ολικής αλέσεως είναι πολύ πλουσιότερο σε φυτικές ίνες και αυτό αποτελεί τη σημαντικότερη διαφορά με το λευκό ψωμί. Η δίαιτα υψηλή σε φυτικές ίνες συστήνεται για όλα τα παιδιά αυτής της ηλικίας και ειδικά για τα παιδιά που παρουσιάζουν προβλήματα με δυσκοιλιότητα.
Από την άλλη πλευρά, τα λευκά ψωμία περιέχουν μεγαλύτερες ποσότητες ασβεστίου, απαραίτητες για την υγιή ανάπτυξη των οστών των παιδιών. Σε περιπτώσεις παιδιών που δεν καταναλώνουν επαρκείς ποσότητες γαλακτοκομικών, το ψωμί είναι μια καλή εναλλακτική πηγη ασβεστίου με σχετικά υψηλή βιοθιαθεσιμότητα.
Όπως γίνεται αντιληπτό και τα 2 είδη ψωμιού φέρουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα και η απόφαση για το τι είδος ψωμιού πρέπει να καταναλώνουν τα παιδιά ηλικίας 3-8 ετών είναι δύσκολη. Πολύ σημαντικό είναι οι γονείς να είναι εξοικιωμένοι με τη σήμανση τροφίμων έτσι ώστε να μπορούν να εντοπίσουν το ψωμί που περιέχει την υψηλότερη περιεκτικότητα σε 2 πολύ βασικά συστατικά για την διατροφή των παιδιών: τις φυτικές ίνες και το αβέστιο. Πρέπει ωστόσο το ψωμί που θα πληρεί την προϋπόθεση αυτή να είναι εύληπτο και εύγεστο.
Συνεπώς, η εκπαίδευση στην ανάγνωση και σωστή καταννόηση της σήμανσης τροφίμων είναι απαραίτητη για τους γονείς. Προσοχή πρεπει να δίνεται στο γεγονός οτι κάποιες εταιρίες ορίζουν σα μερίδα τις 2 φέτες ψωμί ενώ κάποιες άλλες τη 1 φέτα ψωμί.
Δημητρούλης Μ. Εμμανουήλ, Msc
Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος
Πηγη:Για μαμαδές
Οι ιστοσελίδες ¨
http://gia-mamades.gr
http://paidikoparty.gr
http://kidsfun.gr
http://www.paramithia-gia-paidia.gr/















2 σχόλια:

homemade είπε...

ενημερωτική ανάρτηση ...πολύ καλή ...καλημέρα

Ερμιόνη είπε...

Εμείς -αν και μόλις 2 χρονών- τρελαινόμαστε για ψωμί, λευκό ή μαύρο!!

Δημοσίευση σχολίου

Διαδωστε το....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...